<
Πληροφορίες σχετικά με τη Μαρία Φαραντούρη, εκτός από τον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο Ελλάδος και εξωτερικού, υπάρχουν και σε σχετική βιβλιογραφία ή μεμονωμένα κείμενα. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ:

Utopia

 

Μαράτος Ανδρέας, Ουτοπία κρυμμένη στο σώμα της πόλης, Ιανός, Αθήνα, 2014.

Ο μουσικός κόσμος του Μίκη Θεοδωράκη και η εποχή του: η σχέση του θεοδωρακικού έργου με το σώμα και τον ετεροτοπικό χαρακτήρα της πόλης, το συλλογικό φαντασιακό, τους κώδικες της ουτοπίας και τη μοναξιά. Σε πολλά σημεία του βιβλίου γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη Μαρία Φαραντούρη.

 

01a.Books

 

Ιωάννου Οδυσσέας, Ο Θάνος και ο Μικρούτσικος, Πατάκης, Αθήνα, 2011.

Ο Θάνος Μικρούτσικος διηγείται τη ζωή του στον Οδυσσέα Ιωάννου. Στις σελίδες 217 και 218 αναφέρεται στη Μαρία Φαραντούρη:

 Η Μαρία Φαραντoύρη είναι η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού, με την πιο αξιοσημείωτη καριέρα Ελληνίδας τραγουδίστριας στο εξωτερικό. Έχει παγκόσμιο κύρος και έχει κάνει συνεργασίες στο εξωτερικό, ανάλογες των οποίων δεν νομίζω πως θα μπορέσει πάλι να κάνει Έλληνας τραγουδιστής. 

01


Μαλούχος Γιώργος, Άξιος Εστί II, Λιβάνης, Αθήνα, 2005.

Δίτομη έκδοση με την έντυπη εκδοχή της αντίστοιχης ραδιοφωνικής σειράς ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ του ρ/φ σταθμού ΣΚΑΪ 100,3,  η οποία μεταδόθηκε από τον Ιανουάριο του 2003 έως τον Ιούνιο του 2004. Ο Μίκης Θεοδωράκης αφηγήθηκε τη ζωή του στον Γιώργο Μαλούχο.
Στον δεύτερο τόμο -Δικτατορία, Παγκόσμια Πορεία, Μεταπολίτευση- ο Μίκης Θεοδωράκης αναφέρεται σε πολλές περιπτώσεις στη Μαρία Φαραντούρη:

 Ήταν η πρώτη συναυλία που έκανα στη Γαλλία... Είχα τον Καλογιάννη και τη Φαραντούρη και διηύθυνα εγώ. Η Φαραντούρη είχε έρθει απ’ το Λονδίνο μαζί με τον Τηλέμαχο Χυτήρη, που μου τον σύστησε ως μνηστήρα της. Χάρηκα πάρα πολύ που είδα τη Μαρία να έχει έναν άνθρωπο κοντά της, την αγαπούσα πάρα πολύ, τη νοιαζόμουν, γιατί ήταν μόνη της, με εντολή μου βγήκε έξω, άφησε τη μάνα της και τον πατέρα της για να κάνει αυτή την αποστολή. Και ξαφνικά την είδα τόσο χαρούμενη... Η Μαρία είχε ήδη μια ορχήστρα, επειδή έκανε συναυλίες με τον Καλογιάννη και τη Μελίνα. Πριν από μένα είχαν αρχίσει να αλωνίζουν την Ευρώπη και φυσικά στις συναυλίες αυτές κυριαρχούσαν τα συνθήματα του Πατριωτικού Μετώπου.

02.Books

 


Θεοδωράκης Μίκης -  Μελοποιημένη Ποίηση, Α΄ Τόμος (Τραγούδια), επιμ. Δ.Ζηλφίδου, Ύψιλον, Αθήνα, 1997.

Ο Α΄ Τόμος του έργου που αποτελεί καταγραφή της  ποίησης και στιχουργικής των τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και αυτά που έχει ερμηνεύσει η Μαρία Φαραντούρη. Ο Γ΄ Τόμος καταγράφει τις Λυρικές Τραγωδίες. 

03.Books

 

 

Θεοδωράκης Μίκης -  Μελοποιημένη Ποίηση, Β΄ Τόμος (Συμφωνικά - Μετασυμφωνικά - Ορατόρια), επιμ. Δ.Ζηλφίδου, Ύψιλον, Αθήνα, 1997.

Ο Β΄ Τόμος του έργου που αποτελεί καταγραφή της  ποίησης και στιχουργικής των τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και αυτά που έχει ερμηνεύσει η Μαρία Φαραντούρη. Ο Γ΄ Τόμος καταγράφει τις Λυρικές Τραγωδίες.

04.Books

 

Θεοδωράκης Μίκης, Το Χρέος, Β΄ Τόμος, Πλειάς, Αθήνα, 1971.

Δίτομο έργο, που περιλαμβάνει τα ημερολόγια του συνθέτη από το 1967 έως το 1974. Στον Β΄ Τόμο της α΄ έκδοσης υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις περιοδείες του συνθέτη με τη Μαρία Φαραντούρη κατά τα έτη 1970-1974.

05.Books

 

 

Λιάνης Γιώργος, Τα είδωλα, Κάκτος, Αθήνα, χ.χ.

Έκδοση με συνεντεύξεις, που έδωσαν προσωπικότητες της ελληνικής επικαιρότητας - μεταξύ των οποίων και η Μαρία Φαραντούρη, στον δημοσιογράφο Γιώργο Λιάνη.

ΞΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ: 

01.BooksF

Mitterrand François, L’abeille et l’architecte, Le Livre de Poche, Paris, 1980.

Χρονικό του Γάλλου ηγέτη, που καλύπτει την περίοδο 1975 - 1978. Α΄ έκδοση το 1978. Περιέχει εκτενή αναφορά στον Μίκη Θεοδωράκη και ένα εξαιρετικό σχόλιο για τη Μαρία Φαραντούρη:

Η Μαρία, ιερατική με το ανατολίτικο φόρεμά της, περιφρονώντας τις σκηνικές πόζες, όρθια με τα μπράτσα κολλημένα πάνω στο κορμί, με το δεξί μονάχα χέρι να κινείται για ν’ ακολουθεί τον ρυθμό, κυριαρχούσε με την κοντράλτο φωνή της πάνω από την ορχήστρα. Η Μαρία για μένα είναι η Ελλάδα. Έτσι φαντάζομαι την Ήρα, δυνατή, αγνή και άγρυπνη. Δεν γνωρίζω άλλον καλλιτέχνη, που να με έχει κάνει να νιώσω σ΄ αυτόν τον βαθμό την έννοια της λέξης μεγαλειώδης.

02.BooksFHolst-Warhaft Gail, Μίκης Θεοδωράκης - Μύθος και πολιτική στη σύγχρονη Ελλάδα, Μτφρ. Στ.Κραουνάκης / Λ.Τσιριμώκου, Ανδρομέδα, Αθήνα, 1980.

Η συγγραφέας είναι φιλόλογος και μουσικός και -μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων- διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Cornell των Η.Π.Α. Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη και τη μουσική του, με λεπτομερή ανάλυση / κριτική των έργων του και καίριες αναφορές στους βασικούς ερμηνευτές του και, ιδιαίτερα, στη Μαρία Φαραντούρη:

 Η Φαραντούρη ήταν το κάτι άλλο. Δεν ήταν απλώς μια μεγάλη φωνή. Ήταν έξω από ρομαντικούς αισθηματισμούς, ενώ συγχρόνως ήταν απόλυτα συναισθηματική. Μπορούσε να συγκινεί χωρίς να προκαλεί. Ζεστή, βαθιά, θηλυκή, χωρίς αισθησιασμό. Ο Θεοδωράκης κατάλαβε αμέσως τις δυνατότητες μιας τέτοιας φωνής, μόλις πρωτάκουσε τη δεκαεφτάχρονη Φαραντούρη. Την επόμενη δεκαετία πολλή από τη μουσική του γράφτηκε για να τραγουδηθεί απ’ αυτή τη φωνή.
[Με το τέλος της δικτατορίας η Φαραντούρη είχε γίνει ένα αυτόφωτο άστρο αυτοδίκαια. Τα πλήθη που πήγαιναν στις συναυλίες του Θεοδωράκη χαιρέτιζαν την εμφάνισή της με έναν ενθουσιασμό που ανταγωνιζόταν την υποδοχή του Θεοδωράκη.]
Το κομμάτι μέσα στις αγκύλες δεν υπάρχει στην ελληνική μετάφραση του έργου...

Ενημέρωση 
Ακρόαση
Αναζήτηση

All rights reserved
Copyright Maria Farantouri © 2012

*

Supervisor: Maria Hadzara
Powered by SiMiO